Foto: Tone Merete Bruvik, 2019

Ta i bruk Digitalarkivet som publiseringsplattform

Det vi trenger av deg er en signert tjenesteavtale, at du registrer deg som bruker, og at du oppretter en brukerkonto.

  1. Signer Tjenesteavtale med databehandleravtale og legg ved når du registrer deg her

  2. Personer som skal registrere arkivenheter til digitalisering, laste opp filer, redigere metadata, publisere og indeksere, oppretter konto her.

  3. Definer brukerkontoer som skal knyttes til rollene koordinator og operatør. Koordinator har tilgang til all funksjonalitet. Operatør har begrensede tilganger. Rollene er nærmere beskrevet i Tjenestekatalogen. Hver virksomhet må ha minimum én koordinator, med ansvar for digitaliseringsarbeidet og fordeler oppgaver til operatørene. Brukerkontoer og roller skal meldes inn til e-postadressen digitalarkivet@arkivverket.no. Saksnummeret som ble tildelt i forbindelse med opplasting av signert Tjenesteavtale, skal benyttes som referanse. Eventuelle endringer kan meldes inn via samme skjema.